Waarom slim kopen beter is dan hard groeien

Veel ondernemers zijn geobsedeerd door organische groei. Meer klanten, meer omzet, elk jaar een paar procent erbij. Maar wat als er een snellere, slimmere manier is? Een manier waarmee je in één klap marktaandeel wint, je concurrentiepositie versterkt en nieuwe markten betreedt? Het antwoord is eenvoudiger dan je denkt: slim kopen in plaats van alleen maar hard werken aan groei.

De valkuil van ‘klassieke’ groei

Organisch groeien klinkt gezond en veilig, maar het is vaak een langzaam en onzeker proces. Terwijl jij stap voor stap werkt aan meer klanten, slaat een concurrent zijn slag en koopt de marktpositie die jij probeert te bereiken.

De kracht van strategische overnames

Slimme ondernemers weten: als je je bedrijf écht wilt laten vliegen, moet je kijken naar overnames. Niet willekeurig, maar strategisch. Door bedrijven over te nemen die jouw positie direct versterken of je aanbod uitbreiden, ben je de markt een stap voor.

Slim kopen vraagt visie, geen groot kapitaal

De mythe is dat buy-and-build alleen voor grote bedrijven is. De realiteit? Ook met beperkte middelen kun je slimme deals sluiten, zeker als je weet waar je op moet letten.

Benieuwd hoe jij je groeidoelen sneller en slimmer kunt bereiken? Download het gratis e-book ‘Groeien door overnames’ en ontdek hoe succesvolle ondernemers dit aanpakken.

👉 [Download hier het e-book]

Delen:

Blogberichten

Laatste nieuws

Ondernemers doen graag zaken met ons omdat we...

Over kennis en kunde beschikken

Een totaal aanpak bieden

Ervaren en betrokken zijn

Transparant en open zijn

Een groot netwerk hebben

Maak kennis

Neem contact op met het CvB voor een vrijblijvende kennismaking. Bel of vul het contactformulier in.

Contactformulier

Ook interessant

Handige downloads

Krijg antwoord op al jouw vragen van ervaren overnameadviseurs.

Wat onze klanten zeggen

DGA wil zijn bedrijf verkopen, loopt tegen zijn pensioen aan. Het CvB heeft na het opstellen van een waardering en prijs bepaling de strategie opgesteld. Voorts een uitvoerig verkoopmemorandum gemaakt en actief op zoek naar potentiële kopers. Ondernemer kon door blijven gaan waar hij goed is was, namelijk het leiden van zijn bedrijf. Het CvB heeft uiteindelijk een koper gevonden en case succesvol afgerond.

Loonadministratiebedrijf – verkoop bedrijf

Scroll naar boven

Handboek voor
bedrijfswaardering

Inclusief 6-delig stappenplan: verlies geen belangrijke stappen uit het oog.